Upgrade telemarketingcampagne voor Amnesty International

Hogere structurele donaties

Sinds 2019 werken we samen met Amnesty International om de structurele giften aan hen te verhogen, verloren donateurs terug te winnen en helpen we hen met de opvolging van getekende online petities.

Om zo hun donateursbestand te vergroten en in verbinding te blijven met hun achterban.

Zeer succesvol is de upgrade-campagne via telemarketing. De fondsenwervers van Socialcall bellen donateurs van Amnesty International en vragen hun om hun structurele donatie te verhogen. Wat is het geheim van het succes van deze telemarketingcampagne?

Warme gesprekken met betrokken donateurs

De donateurs van Amnesty International zijn heel betrokken. En de fondsenwervers van Socialcall spreken de taal van de donateur, ze bellen met veel enthousiasme voor Amnesty International. Dat zorgt voor inhoudelijke, warme gesprekken. De fondsenwervers zijn bovendien alert op signalen en informatie die erop wijzen dat de donateur bereid is tot een hogere donatie. Daardoor zien we de betrokkenheid van de donateurs terug in een verhoging van de structurele giften.

Resultaat

25 tot 30% van de donateurs die we bellen verhogen hun structurele gift met 50%.

Over Amnesty International

Amnesty International strijdt voor mensenrechten overal en voor iedereen. In 1960 begon Amnesty met het strijden voor de rechten van politieke gevangenen, maar hun werkterrein is inmiddels enorm uitgebreid: van strijden voor afschaffing van de doodstraf tot opkomen voor de vrijheid van meningsuiting, en van beschermen van de rechten van vluchtelingen tot strijden tegen politiek geweld en vervolging.

Meer informatie vind je op de website van Amnesty International.

Whitepaper testen, optimaliseren en converteren met telemarketing

Zo verhoog jij de conversie van jouw telemarketingcampagnes

Al meer dan 15 jaar experimenteert Socialcall met manieren om donateurs te inspireren, te betrekken én ze meer te laten geven. De ene keer werken we de donor-journey uit, waarbij we een online leadgeneratie-campagne opvolgen en testen met telemarketing. De andere keer experimenteren we breder, met cross-selling.

In dit whitepaper gaan we in op twee campagnes die de campagnedoelstellingen overtroffen doordat we proposities hebben getest, keuzes hebben beperkt en betrokken gesprekken hebben gevoerd.

Amnesty International

"We zijn blij dat we al jarenlang met Socialcall werken. Het is altijd fijn om de bevlogen voicelogs terug te luisteren. Het valt op dat de bellers veel weten van het werk van Amnesty International en hier ook betrokken bij zijn. Mooie gesprekken en goede resultaten dus!"

Onze diensten:

Interesse in een telemarketing- campagne?

Vul het formulier in en we nemen z.s.m. contact met je op

NL: Contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.