Telemarketing voor goede doelen met Socialcall

Met ons eigen callcenter hebben we alle expertise in huis en kunnen we snel schakelen en bijsturen met het callcenter.

De fondsenwervers van Socialcall zijn een mix van jong en oud. Zo laten we die fondsenwerver aan het woord die de taal van jouw donateur spreekt en zich verbonden voelt met de doelstelling van jouw organisatie.

 

Onze diensten:

De structuur die wij bij Socialcall gebruiken bij briefings, opleiding en tussentijdse coachings is steeds als volgt:

Stap 1: Opening en introductie

Tijdens de introductie stellen de agents zich voor en vragen ze naar de juiste persoon. Dit is belangrijk voor de conversie.

Stap 2: Interesse en aandacht

Het is belangrijk om goed te luisteren, want dat maakt het gesprek persoonlijk. Urgentie speelt een grote rol voor de impact die de donateur heeft met zijn gift.

Stap 3: Aanbod

Vervolgens wordt er gevraagd om te doneren of de donatie te verhogen. Hier wachten de callcenter agents altijd rustig op een antwoord. Het is altijd belangrijk om de donateur te bedanken.

Stap 4: Afsluiten

Tijdens het afsluiten van het gesprek moet de overeenkomst herhaald worden, zodat de agent het gesprek correct kan afsluiten. Dit is ook cruciaal voor het vertrouwen van de donateur. Deze moet het gesprek altijd met een positief gevoel verlaten.

Nu denk je misschien: oei? Dit is toch iets riskant. Wat levert telemarketing precies op voor mijn organisatie? Wij snappen jouw terughoudendheid. Heb je behoefte aan meer donaties? Wil je meer maandelijkse donateurs maar ben je nog niet zeker of telemarketing wel het juiste kanaal is? Hier zijn de voordelen voor jouw organisatie:

Deze voordelen haal je uit telemarketing

Voordeel 1: Waardevol gesprek

Via telemarketing heeft je organisatie een echt gesprek met jouw supporters, waardoor je onmiddellijke feedback ontvangt. Je deelt informatie en de mensen kunnen rechtstreeks vragen stellen als zij die hebben. Dit maakt het gesprek interactief en houdt de supporter betrokken.

Voordeel 2: Niet gebonden aan locatie

Een telemarketeer is niet gebonden aan een locatie. Je kan het doen vanuit je kantoor, je huiskamer, waar je ook maar werkt. Je hoeft niet bij elk contact aan te bellen of op zaterdagmiddag naar het centrum van Amsterdam te gaan.

Voordeel 3: Lifetime-value

Telemarketing levert tot slot een zeer goede lifetime-value op, wanneer de kwaliteit van het gesprek goed is. De donateurs worden loyaler en de kans bestaat dat ze meer gaan geven. Donateurs met een positief gevoel na een leuk gesprek zijn dus erg waardevol voor jouw organisatie.

Wij zoeken de juiste fondsenwerver bij de juiste campagne. Zo halen we een optimaal rendement!