Upgrade telemarketingcampagne voor Amnesty International
Hogere structurele donaties
Sinds 2019 werken we samen met Amnesty International om de structurele giften aan hen te verhogen, verloren donateurs terug te winnen en helpen we hen met de opvolging van getekende online petities.
Om zo hun donateursbestand te vergroten en in verbinding te blijven met hun achterban.
Zeer succesvol is de upgrade-campagne via telemarketing. De fondsenwervers van Socialcall bellen donateurs van Amnesty International en vragen hun om hun structurele donatie te verhogen. Wat is het geheim van het succes van deze telemarketingcampagne?
Warme gesprekken met betrokken donateurs
De donateurs van Amnesty International zijn heel betrokken. En de fondsenwervers van Socialcall spreken de taal van de donateur, ze bellen met veel enthousiasme voor Amnesty International. Dat zorgt voor inhoudelijke, warme gesprekken. De fondsenwervers zijn bovendien alert op signalen en informatie die erop wijzen dat de donateur bereid is tot een hogere donatie. Daardoor zien we de betrokkenheid van de donateurs terug in een verhoging van de structurele giften.
Resultaat
25 tot 30% van de donateurs die we bellen verhogen hun structurele gift met 50%.
Over Amnesty International
Amnesty International strijdt voor mensenrechten overal en voor iedereen. In 1960 begon Amnesty met het strijden voor de rechten van politieke gevangenen, maar hun werkterrein is inmiddels enorm uitgebreid: van strijden voor afschaffing van de doodstraf tot opkomen voor de vrijheid van meningsuiting, en van beschermen van de rechten van vluchtelingen tot strijden tegen politiek geweld en vervolging.
Meer informatie vind je op de website van Amnesty International.
Whitepaper testen, optimaliseren en converteren met telemarketing
Zo verhoog jij de conversie van jouw telemarketingcampagnes
Al meer dan 15 jaar experimenteert Socialcall met manieren om donateurs te inspireren, te betrekken én ze meer te laten geven. De ene keer werken we de donor-journey uit, waarbij we een online leadgeneratie-campagne opvolgen en testen met telemarketing. De andere keer experimenteren we breder, met cross-selling.
In dit whitepaper gaan we in op twee campagnes die de campagnedoelstellingen overtroffen doordat we proposities hebben getest, keuzes hebben beperkt en betrokken gesprekken hebben gevoerd.
Onze diensten:
Interesse in een telemarketing- campagne?
Vul het formulier in en we nemen z.s.m. contact met je op