Telemarketing upgrade-campagne voor Aidsfonds
Hogere maandelijkse donaties
Al 6 jaar bellen we doorlopend naar bestaande donateurs van het Aidsfonds. Het doel is om zoveel mogelijk mensen hun maandelijkse donatie te laten verhogen (upgrade). Elke maand krijgen we van Aidsfonds nieuwe gegevens aangeleverd van donateurs die we kunnen bellen.
Veel donateurs zijn bereid méér te geven
Veel donateurs zijn bereid om meer te geven als je ze daarom vraagt. Maar je moet natuurlijk wel weten hóé je dat vraagt. Onze fondsenwervers zijn enorm betrokken bij het Aidsfonds. Ze lezen zich goed in, zodat ze weten waar donaties zo hard voor nodig zijn. Ze zijn goed getraind en ze spreken de taal van de donateur. En dat zie je terug in de resultaten van deze campagne.
De resultaten
- Conversie: tussen de 25% en 30%
- Gemiddelde upgrade per donateur: 55 euro per maand (dat is dus bovenop wat ze al gaven)
Over Aidsfonds en Socialcall
Sinds 2017 voeren we de telemarketing upgrade-campagne voor Aidsfonds uit. Een fijne samenwerking met elke maand meer donateurs die meer gaan geven.
Over Aidsfonds
Met de steun van trouwe supporters en donateurs zet het Aidsfonds zich in voor iedereen die met hiv en aids te maken heeft. In Nederland en in de rest van de wereld. Ze gaan voor een wereld zonder hiv en aids.
Whitepaper testen, optimaliseren en converteren met telemarketing
Zo verhoog jij de conversie van jouw telemarketingcampagnes
Al meer dan 15 jaar experimenteert Socialcall met manieren om donateurs te inspireren, te betrekken én ze meer te laten geven. De ene keer werken we de donor-journey uit, waarbij we een online leadgeneratie-campagne opvolgen en testen met telemarketing. De andere keer experimenteren we breder, met cross-selling.
In dit whitepaper gaan we in op twee campagnes die de campagnedoelstellingen overtroffen doordat we proposities hebben getest, keuzes hebben beperkt en betrokken gesprekken hebben gevoerd.
Onze diensten:
Wil jij ook een upgrade campagne voor jouw organisatie?
Vul het formulier in en we nemen z.s.m. contact met je op