Drie zomercampagnes voor loyalere donateurs en meer inkomsten

De zomer is een periode waarin donateurs vaak wat minder communicatie ontvangen. En dat biedt kansen!

In de zomer met je donateurs bellen is slim!

Het betekent dat je opvalt. Je donateur je niet vergeet (drie maanden niet communiceren is lang). En je extra inkomsten genereert voor de tweede helft van het jaar.

Dit zijn drie slimme zomercampagnes voor loyalere donateurs en meer inkomsten.

  1. Bedankcampagne grotere gevers
  2. Service call naar grote gevers die dit jaar nog niet hebben gegeven
  3. Terugwincampagne naar vaste gevers die zijn gestopt met geven

Zomeractie. Het team van Socialcall doet gratis de selectie van de meest kansrijke adressen. En we brengen meteen een score aan die je ook in toekomstige campagnes kunt gebruiken voor meer resultaat.

Geef mij die zomeractie!

1. Bedankcampagne grotere gevers

Wanneer heb je voor het laatst je donateurs bedankt voor alles wat zij doen?

Een bedanktelefoontje is de beste manier om je donateurs te behouden. Waarom? Ze voelen zich gewaardeerd. Ze weten dat hun giften een verschil maken. Met als gevolg dat jij een van hun favoriete organisaties blijft. En ze eerder geneigd zijn om op je eerstvolgende campagne te geven.

2. Service call naar grote gevers die dit jaar nog niet hebben gegeven

En als je dan toch aan het bedanken bent. Bel dan meteen ook je beste donateurs die dit jaar nog niet op je campagnes hebben gereageerd.

Hoe langer de periode tussen twee giften, hoe groter de kans dat een donateur niet meer geeft. Een service call is een mooi moment om weer in de aandacht van de donateur te komen. Haar te laten zien waarom zij belangrijk is.

3. Terugwincampagne naar vaste gevers die zijn gestopt met geven

Het is vele malen duurder om een nieuwe donateur te vinden, dan er een te behouden. Of terug te winnen.

Daarom zijn ‘win-back’-campagnes altijd zo aantrekkelijk. Bel deze zomer vaste gevers op die onlangs zijn gestopt. Doe bijvoorbeeld eerst een klein verzoek: “Wilt u aan deze speciale zomercampagne geven van drie maanden?” Dan maak je de drempel lager, en heb je meer kans dat de donateur na die drie maanden weer een vaste donateur wordt.

Zomeractie. Het team van Socialcall doet gratis de selectie van de meest kansrijke adressen. En we brengen meteen een score aan die je ook in toekomstige campagnes kunt gebruiken voor meer resultaat.

Op dit moment zijn we bij Socialcall onze zomeragenda aan het vullen. En we hebben alvast wat beltijd gereserveerd. Bel vandaag nog even, dan kunnen we vrijblijvend adviseren over de beste campagne voor jouw organisatie.

En ben je verzekerd van een plekje in onze zomeragenda!

Geef mij die zomeractie!

Wil jij ook loyalere donateurs en meer inkomsten?

Meer nieuws over telemarketing