Een telefonische fondsenwerver weet hoe belangrijk het is om te luisteren in een gesprek. Tijdens het werk voor verschillende goede doelen komen we allerlei soorten gesprekspartners tegen.

Mensen die graag over zichzelf praten, mensen die juist veel informatie van ons willen en mensen waarbij een geprek pas na enige moeite op gang komt. We hebben ervaring met alle soorten gesprekken. Maar de bellers van Socialcall zijn zich altijd bewust van het belang van het luisteren om een gesprek echt waardevol te maken.

Luisteren

In veel conversaties wordt niet geluisterd. Gesprekspartners wachten hun beurt af om te spreken. Daarmee worden kansen voor een echt gesprek gemist. Een goede luisteraar laat de ander uitpraten. Geeft daarmee de ander het gevoel dat hij er toe doet. En reageert inhoudelijk op hetgeen de ander zegt.

Onze opdrachtgevers verwachten van ons dat we de relatie met hun achterban versterken. Of we nu bellen om donateurs te bedanken, een nieuw project te presenteren of voormalige donateurs te activeren, we realiseren ons dat een goed gesprek vooral ontstaat door te luisteren.

Vertrouwen

Onze bellers maken actief luisteren tot de prioriteit van iedere conversatie. We geven aandacht, laten mensen uitpraten, maken geen zinnen af en vullen niet ieder verhaal aan met onze mening.
We luisteren gewoon. We laten soms bewust een korte stilte vallen nadat iemand klaar is met praten. Dat creëert rust en vertrouwen, aangezien de ander niet bang hoeft te zijn dat we hem of haar in de rede zullen vallen.

Door veel te luisteren verhogen we de kwaliteit van de relatie met de achterban. Met uitstekende resultaten!

 

MEER WETEN

Laat je gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op

NL: Contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.