Luisteren als basis van een goed gesprek

Onze telemarketeers weten hoe belangrijk het is om te luisteren in een gesprek. Tijdens hun werk voor verschillende goede doelen komen ze allerlei soorten gesprekspartners tegen.

Mensen die graag over zichzelf praten, mensen die juist veel informatie van ons willen en mensen waarbij een gesprek pas na enige moeite op gang komt. We hebben ervaring met alle soorten gesprekken. Maar de bellers van Socialcall zijn zich altijd bewust van het belang van het luisteren om een gesprek echt waardevol te maken.

Een goed gesprek door minder te praten

In veel conversaties wordt niet geluisterd. Gesprekspartners wachten hun beurt af om te spreken. Daarmee worden kansen voor een echt gesprek gemist. Een goede luisteraar laat de ander uitpraten. Geeft daarmee de ander het gevoel dat hij er toe doet en reageert inhoudelijk op hetgeen de ander zegt.

Luisteren voor een betere relatie

Onze opdrachtgevers verwachten van de bellers dat ze de relatie met hun achterban versterken. Of ze nu bellen om donateurs te bedanken, een nieuw project te presenteren of voormalige donateurs te activeren, bij Socialcall realiseren we ons dat een goed gesprek vooral ontstaat door te luisteren.

Onze bellers maken actief luisteren tot de prioriteit van iedere conversatie. We geven aandacht, laten mensen uitpraten, maken geen zinnen af en vullen niet ieder verhaal aan met onze mening.
We luisteren gewoon. We laten soms bewust een korte stilte vallen nadat iemand klaar is met praten. Dat creëert rust en vertrouwen, aangezien de ander niet bang hoeft te zijn dat we hem of haar in de rede zullen vallen.

Door veel te luisteren verhogen we de kwaliteit van de relatie met uw achterban. Met uitstekende resultaten!

Wij spreken de taal van je doelgroep

De bellers van Socialcall spreken de taal van donateurs. Ze kennen de idealen van jouw organisatie en weten die te vertalen naar prettige, menselijke gespreken. Gesprekken die de band met je achterban versterken.

Wil je de mogelijkheden bespreken voor de inzet van telemarketing voor jouw organisatie?

 

Neem dan contact met ons op