Succesvolle telemarketing voor goede doelen

Succesvolle telemarketing begint bij de beller. Natuurlijk zijn er boeken vol geschreven over technieken die callcenter agents kunnen gebruiken om het meeste uit een telefoongesprek te halen. Natuurlijk zorgen bel scripts ervoor dat een telefoongesprek volgens een voorbedachte manier verloopt. Maar bij Socialcall geloven we meer in de juiste mensen achter een gesprek.

Het verhaal begrijpen

In korte tijd moet onze beller jouw doelgroep kunnen boeien en overtuigen. In het contact met donateurs van jouw organisatie is het daarom van groot belang dat onze bellers jouw verhaal kennen en er achter staan. Met voldoende kennis en overtuiging verloopt een gesprek plezierig en succesvol. We besteden dan ook bij aanvang van ieder project veel tijd aan het toelichten van jouw verhaal aan onze bellers. We nodigen je uit om de achtergronden zelf te vertellen aan jouw belteam. Je krijgt gelegenheid om tussentijds mee te luisteren met gesprekken. Zo zorgen we een zorgvuldig opgebouwde, succesvolle campagne.

Wij zijn de doelgroep

Mensen kunnen vaak het best overweg met degenen die het meest op hen lijken. Als je iemand ontmoet die dezelfde raakvlakken en ervaring heeft, voel je je al snel verbonden. De doelgroep van veel goede doelen bestaat uit mensen met een wat hogere leeftijd. Onze bellers zijn gemiddeld 55 jaar oud en hebben daarom in veel gevallen snel een ‘’klik’’ met degenen die ze bellen. Dat zorgt voor mooie gesprekken met goede resultaten.

Levenservaring telt

In een telefoongesprek ontbreekt lichaamstaal of mimiek. Je kunt niet zien of de ander jouw verhaal of jouw manier van praten waardeert. Een gesprek mag geen negatieve lading krijgen. Het is daarom van groot belang dat de call center agent in het gesprek aanvoelt welke ‘’toon’’ het gesprek moet hebben. Onze bellers hebben levenservaring en weten daardoor de juiste snaar te raken.

Wil je de mogelijkheden bespreken van succesvolle telemarketing voor goede doelen?

 

Neem dan contact met ons op