Kiezen van een goed telemarketing bureau

Telemarketing in fondsenwerving werkt. Dat laten we bij Socialcall iedere dag zien met het groeiende aantal donateurs en donaties voor onze relaties. Twijfel jij aan de inzet van telemarketing voor jouw organisatie? Vraag je je af waarom je juist voor dat ene telemarketing bureau zou moeten kiezen en niet voor het andere?

Hieronder geven we je een checklist van 5 punten om eenvoudig te bepalen welk bureau geschikt is voor jouw telemarketing actie.

Selectiecriteria voor het kiezen van een telemarketing bureau

  1. Is het telemarketing bureau gespecialiseerd?
    Telemarketing acties worden voor verschillende doelen ingezet. Business tot business, business to consumer, het opvangen van inbound gesprekken of juist het plegen van uitgaande gesprekken. Er zijn bureaus die meerdere van dit soort specialisaties beheersen. Ons advies: zorg dat je een partner kiest die gespecialiseerd is in het project zoals je dat voor jouw organisatie voor ogen hebt.

Bij Socialcall zijn we gespecialiseerd in het bellen voor goede doelen. We hebben daarmee bijna 10 jaar ervaring en weten hoe belangrijk de relatie van goede doelen organisaties met hun achterban is.

  1. Wordt er alleen volgens een script gewerkt?
    Natuurlijk wil je zeker weten dat het doel van de telemarketing actie duidelijk is voor jouw belteam. Maar je wilt voorkomen dat er letterlijk vanaf een script wordt gebeld. Zoek dus naar een bureau dat medewerkers in dienst heeft die voldoende vaardigheid hebben om een gesprek op een natuurlijke en prettige manier te voeren.

Bij Socialcall werken bellers met een gemiddelde leeftijd van 55 jaar. Ze hebben voldoende levenservaring om op een passende manier de dialoog met jouw achterban aan te gaan. Ieder gesprek weer.

  1. Leer je jouw belteam kennen?
    Vraag na of er voor jouw opdracht een vast team van bellers aan het werk gaat en leer deze mensen kennen. Vraag of je een keer mee kunt luisteren als ze bellen namens jouw organisatie. Zo krijg je een uitstekend inzicht in de reactie van je achterban op jouw voorstel.

Bij Socialcall krijg je bij de start van je campagne de mogelijkheid om het doel van de telemarketing acties persoonlijk aan jouw belteam toe te lichten. Bovendien kun je naast ze zitten om met een headset mee te luisteren naar beide kanten van de conversatie.

  1. Hoe worden de telemarketeers beloond?
    Sommige telemarketingbureaus werken met thuiswerkers of uitzendkrachten. Houd hier rekening mee, want vaak werkt dit niet optimaal. Vraag van waaruit jouw team werkt en naar de achtergrond van jouw bellers. Vraag ook naar de manier waarop de call center medewerkers worden gemotiveerd. Soms werkt het goed als een telemarketeer bij een goed resultaat extra wordt beloond. Maar wees voorzichtig als er alleen wordt geprikkeld op output. Donateurs die op dat soort voorwaarden worden overtuigd door de beller zijn vaak geen blijvende donateurs.

Bij Socialcall werken we met een vast team van ervaren telemarketeers in loondienst. Onze bellers worden geselecteerd op hun leeftijd en ervaring. Daarmee zorgen we dat gesprekken van hoge kwaliteit worden gevoerd met een prima resultaat voor jouw organisatie.

  1. Wordt jouw data zorgvuldig behandeld?
    Als een telemarketingbureau gaat bellen op jouw database wil je dat deze data zorgvuldig wordt behandeld. Zet duidelijk op papier dat jij de eigenaar van de data bent en dat het bureau deze op geen enkele manier kan gebruiken voor andere opdrachten. Zorg dat de resultaten goed worden gerapporteerd en dat deze alleen worden gedeeld met jouw organisatie.

Bij Socialcall werken we voor veel verschillende organisaties. We kennen de waarde van donateur bestanden en hebben de technische middelen en de ervaring om hier uiterst zorgvuldig mee om te gaan.

Wij spreken de taal van je doelgroep
De bellers van Socialcall spreken de taal van donateurs. Ze kennen de idealen van jouw organisatie en weten die te vertalen naar prettige, menselijke gespreken. Gesprekken die de band met je achterban versterken.

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor het werven van donaties voor jouw organisatie? Bel Tim Bos op 023-5656666 of 06-46158211